Reklamationer

Vid reklamation och innan retur av produkter sker. Kontakta oss via reklamation@awimex.se.

Reklamationsnummer och reklamationsblankett erhålls via e-post. Denna blankett skall skrivas ut, och bifogas tillsammans med returkollit. Detta förfaringssätt leder till en snabbare reklamationshantering.

Fakturanummer/ordernummer skall fyllas i så att inköpsdatum framgår, detta eftersom produkterna i vårt sortiment har olika garantitider. Om ny produkt önskas innan den defekta är returnerad och godkänd, kommer denna att debiteras kunden. Vid retur och godkänd reklamation samt inom giltig garantitid, kommer den defekta produkten att krediteras. Retur av produkt är godkänd först efter vår kontroll.

Om produkten visar sig vara felfri kommer produkten att returneras åter till kunden. Vi förbehåller oss därför rätten att debitera kunden för nytt emballage, undersökningskostnader samt returfrakt i de fall reklamationen inte är godkänd eller varan visar sig vara felfri.

Vid godkänd reklamation erbjuds kunden lagad/ersatt produkt eller kredit. Awimex står för returfrakt på den reklamerade produkten samt fraktkostnad för den nya produkten.

Reklamationen/returen skall vara oss tillhanda 1 månad efter upprättat ärende. (Detta gäller inte Clayton LPS då vi sköter upphämtningen av enheten.)

Awimex accepterar inte ersättningskrav för kundens restid-, stillestånds-, eller bilkostnader utan enbart arbetstid för byte av produkt. Kunden ska alltid kontakta Awimex innan sådant arbete påbörjas.

Vid godkänt ersättningskrav kommer ersättning erbjudas i form av kreditfaktura enligt fasta priser.

Transportskadat material skall anmälas direkt till transportfirman i samband med mottagandet av godset. Eventuella ersättningskrav skall anmälas till transportfirman.

David Kerwall

Reklamationer

reklamation@awimex.se

keyboard_arrow_up

    NYHET!

    NEAT, modellanpassat extraljuskit för Tesla Model Y och Model 3.  Hög kvalitet, väl genomtänkta lösningar och detaljer samt tydlig instruktion för enkel montering.