Reklamationer

  1. Hem
  2. chevron_right
  3. Reklamationer

Vid reklamation och innan retur av produkter sker. Kontakta oss via reklamation@awimex.se.

Reklamationsnummer och reklamationsblankett erhålls via e-post. Denna blankett skall skrivas ut, och bifogas tillsammans med returkollit. Detta förfaringssätt leder till en snabbare reklamationshantering.

Fakturanummer/ordernummer skall fyllas i så att inköpsdatum framgår, detta eftersom produkterna i vårt sortiment har olika garantitider. Om ny produkt önskas innan den defekta är returnerad och godkänd, kommer denna att debiteras kunden. Vid retur och godkänd reklamation samt inom giltig garantitid, kommer den defekta produkten att krediteras. Retur av produkt är godkänd först efter vår kontroll.

Om produkten visar sig vara felfri kommer produkten att returneras åter till kunden. Vi förbehåller oss därför rätten att debitera kunden för nytt emballage, undersökningskostnader samt returfrakt i de fall reklamationen inte är godkänd eller varan visar sig vara felfri.

Vid godkänd reklamation erbjuds kunden lagad/ersatt produkt eller kredit. Kunden står för fraktkostnader av produkt till Awimex, och Awimex står för kostnader för retur av produkt till kunden.

Awimex accepterar inte ersättningskrav för kundens restid-, stillestånds-, eller bilkostnader utan enbart arbetstid för byte av produkt. Kunden ska alltid kontakta Awimex innan sådant arbete påbörjas.

Vid godkänt ersättningskrav kommer ersättning erbjudas i form av kreditfaktura enligt fasta priser.

Transportskadat material skall anmälas direkt till transportfirman i samband med mottagandet av godset. Eventuella ersättningskrav skall anmälas till transportfirman.

David Kerwall

Reklamationer

reklamation@awimex.se

Meny